نوبتی هم باشه بعد از معرفی و دانلود موسیقی کلی فیلم نوبت به موسیقی انیمیشن می رسد و آنموسیقی متن انیمیشن رنگو (Rango) کاری از آهنگساز یزرگ هانس زیمر (Hans Zimmer) می باشد. احتمالا این انیمیشن معروف سال ۲۰۱۱ دیده اید یا حتی اسم ان را شنییده این. این انیمیشن چه از نظر داستان و چه از نظر موسیقی یکی از بهترین انیمیشن ها که موسیقی وسترن ترکیب شده با کمدی را دارا می باشد.

دانلود موسیقی متن انیمیشن Rango رنگو

درباره ی موسیقی متن Rango

امروزه هانس زیمر یکی از گران قیمت ترین آهنگسازان صنعت هالیوود است. اما او تنها موسیقی متن فیلم های بلک باستری بزرگی از جمله Inception و Sherlock Holmes را آهنگسازی نمی کند. او بخشی از زمان خود را برای ساخت موسیقی انیمیشن می گذارد. یکی از کارهای انیمیشن او برای کارگردان Gore Verbinski می باشد و ان موسیقی متن انیمیشن رنگو می باشد.

 

لیبل Anti-Records نسخه نهای موسیقی متن این انیمیشن را ارائه داده است که در ان شاهد اهنگ های اورجینال از Los Lobos و دیگر هنرمندان در ان دیده می شود. آلبوم موسیقی متن میکسی متعادل از موسیقی وسترن زیمر و اهنگ های کمدی Los Lobos می باشد.

 

بعضی از کارهای انیمیشنی زیمر زیاد در ذهن باقی نمانده اند اما این کار زیمر جزء کارهایی است که به خوبی در خاطر می ماند. به شخصه منتظر کار آینده زیمر برای فیلم Dune 2020 هستم. بعد از دانلود آلبوم شاید متوجه این موضوع شده این این آلبوم مخلوطی از اهنگسازی های مختلف در ان وجود دارد. جای تعجبی نیست که آهنگسازی این کار را انجام می دهد. اگر به موسیقی فیلم Avatar کاری از جیمز هورنر گوش داده باشید متوجه شباهت های موجود در ان با موسیقی فیلم های Troy و Titanic می شوید. در رنگو زیمر از مخلوطی از کارهای قبلی خود از جمله Pirates of the Caribbean, Broken Arrow و Sherlock Holmes استفاده کرده است.

این موضوع اصلا چیز بدی نیست, تازه این کار باعث می شود با از موسیقی سه فیلم مختلف , موسیقی جدیدی خلق شود. جمع این سه با موتیف های وسترن البوم موسیقی فوق العاده ای را خلق کرده است. هر کسی که با کارهای وسترن انیو موریکونه اشنایی داشته باشد با گوش دادن به این البوم میتواند همان حس را پیدا کند. اولین باری نخواهد بود که او این کار را انجام می دهد.

نقد اختصاصی موسیقی متن رنگو

فیلم رنگو برای توجه به جزئیات و واقع گرایانه بودن مورد ستایش جمع زیادی از منتقدین و بینندگان قرار گرفت. به شخص فیلم برای من عجیب و غریب بود و حس سردی و بی تفاوتی نسبت به ان داشتم. هانس زیمر هم در طرف دیگر کاری عالی را در سال ۲۰۱۱ ارائه داده بود. دیگر کارهای او در سال ۲۰۱۱ , موسیقی انیمیشن Kung Fu Panda 2 بود.

 

اولین کار او در سال ۲۰۱۱ همین انیمیشن بود که کاری مناسب برای فضای لوده و عجیب فیلم بود. صداهای مکزیکی وسترن گسترده ای در این آلبوم به گوش می رسد. که یک جورایی حس و حال موزیک فیلم شرلوک هلمز سال ۲۰۰۹ کاری از همین اهنگساز است. در پایان نتیجه ی این البوم این بود که به شکل مناسبی در خدمت فیلم بود. موسیقی تکیه زیادی بر روی فان بودن دارد.

 

Rango Suite

موسیقی تم اصلی رنگو به شکل کامل در ترک “Rango Suite” دیده می شود. در این ترک suite 6 دقیقه ای شاهد توری در بین تمام تم های این انیمیشن هستیم. در این ترک تم شاهد صدای دنگ دنگی هستیم که نمونه ی ان را در موسیقی فیلم شرلوک هلمز شاهد بودیم. در ادامه این ترک موسیقی شباهت زیادی به تم جک کنجیشکه در فیلم دزدان دریایی کارائیب پیدا می کند. پیشنهاد ویژه می شود موسیقی متن انیمیشن رنگو را از دست ندهید.

 

Name’s Rango

در ترک بعد که “Name’s Rango” نام دارد سبک موسیقی شرلوک هلمز بیشتر دیده می شود. از ابزار موسیقی کازو به عنوان ابزار موسیقی اصلی این ترک استفاده شده است. در ترک “It’s a Metaphor” شاهد سبک موسیقی Harry Gregson-Williams و John Powell برای فیلم Chicken Run هستیم که چند سال قبل تر استفاده شده بود. آن حس شیپور سولو که در پیش موسیقی وجود دارد ادم را یاد موسیقی دهه ۹۰ میلادی زیمر برای فیلم Crimson Tide می اندازد.

 

جای از ارجاعاتی که در البوم موسیقی وجود دارد, شاهد موسیقی موسیقی لذت بخش و سرگرم کننده ای هستیم. تنها انتقاد کوچکی که از البوم دارم مدت زمان کم بسیاری از ترک های ان است که اگر مدت زمان انها کمی بیشتر بود دیگه عالی می شد.

اطلاعات تکمیلی در ویکیپدیا

لیست آهنگ های انیمیشن رنگو

۱) – Welcome Amigo – Rick Garcia – 1:06
۲) – Rango Suite – 5:57
۳) – Certain Demise – Heitor Pereira – 0:23
۴) – Medley – 0:43
۵) – Welcome To Dirt – 0:58
۶) – Name’s Rango – 1:31
۷) – Lizard For Lunch – Jose Hernandez, Anthony Zuniga, Robert Lopez – 1:26
۸) – Stuck In Guacamole – Heitor Pereira – 0:21
۹) – Underground – 3:18
۱۰) – We Ride, Really! – David & John Thum – 0:50
۱۱) – Rango And Beans – 1:04
۱۲) – Medley – 4:28
۱۳) – The Bank’s Been Robbed – Rick Garcia – 0:22
۱۴) – Rango Returns – 1:16
۱۵) – George Del Hoyo? – La Muerte A Llegado – Rick Garcia – 0:44
۱۶) – It’s A Miracle! – 1:57
۱۷) – El Canelo (Traditional) – Los Lobos – 0:44
۱۸) – The Sunset Shot – 0:53
۱۹) – Walk Don’t Rango – Los Lobos – 2:47
۲۰) – Rango Theme Song – Los Lobos – 3:29
۳۴:۱۶

دانلود آلبوم با کیفیت : MP3-320kbps