معرفی سریال بازی تاج و تخت

بازی تاج و تخت (Game of Thrones) (با نام گیم آو ترونز هم شناخته می شود) سریال فانتزی درام محصول کشور آمریکا به کارگردانی دیوید بیناف (David Benioff) و دی بی وایس (D. B. Weiss) برای شبکه معروف HBO می باشد. این سریال اقتباسی از سری رمان های فانتزی جرج آر. آر. مارتین (George R. R. Martin) به نام ترانه یخ و آتش (A Song of Ice and Fire) می باشد. اولین انها A Game of Thrones می باشد.

 

تولید و فیلمبرداری سریال بازی تاج و تخت در بلفاست و جاهای دیگری در انگلستان انجام شده است. لوکیشن های دیگر فیلمبرداری در کانادا و کراتیا و ایسلند و مالتا و موروکو و اسپانیا می باشد. در تاریخ ۱۷ آپریل ۲۰۱۱ پخش سریال از طرف شبکه HBO در آمریکا اغاز شد و در ۱۹ می ۲۰۱۹ بعد از پخش ۷۳ قسمت در طی ۸ فصل به پایان رسید.

 

داستان این سریال در قاره های خیالی وستروس و ایسوس رخ می دهد. سریال Game of Thrones از خط داستانی های مختلف با تیم بازیگری عظیم تشکیل شده. یکی از داستان های ان که میتوان گفت داستان اصلی سریال هم هست جنگ و نبرد هفت پادشاهی مختلف برای نشستن بر تخت پادشاهی کل سرزمین وستروس است. داستان دیگر درباره ی خانواده ای است که به مکان های مختلف تبعید می شوند و برای برگشتن به جایگاه اصلی خود در حال تلاش هستند و داستان دیگر بر روی نگهبانان شب تمرکز دارد که باید از دیواری بلند که در پس ان وحشی ها و موجودات افسانه ای و ناشناخته وجود دارد محافظت کنند. دانلود موسیقی سریال بازی تاج و تخت را از پایین مطلب از دست ندهید.

سریال بازی تاج و تخت در سطح جهان طیف عظیمی از طرفداران دو آتیشه را به خود جلب کرد. و برای بازیگری و پیچیدگی کاراکتر ها و شخصیت پردازی و داستان و وسعت سریال و تولید مورد ستایش منتقدین قرار گرفت. این سریال توانست موفق به دریافت ۴۷ جایزه امی شود و از جمله انها بهترین سریال درام در سال های ۲۰۱۵ , ۲۰۱۶ , ۲۰۱۸ و پنج نامزدی هم در مراسم گلدن گلوب دریافت کرد که برای بهترین سریال درام بود.

 

در سال ۲۰۱۹ که فصل پایانی این سریال منتشر شد موفق شد رکورد بیشترین نامزدی جایزه امی را بعد از ۲۵ سال (که در دست سریال NYPD Blue محصول ۱۹۹۴) بود بشکند. از تیم بازیگری عظیم ان میتوان به پیتر دینکلیج (Peter Dinklage) که موفق به دریافت سه جایزه امی برای بهترین بازیگر نقش مکمل در سال های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۵ و ۲۰۱۸ و ستارگانی دیگری که موفق به نامزدی جایزه امی شدند Alfie Allen, Gwendoline Christie, Emilia Clarke, Nikolaj Coster-Waldau, Lena Headey, Kit Harington, Sophie Turner, Diana Rigg, Carice van Houten, Max von Sydow و Maisie Williams اشاره کرد.

پخش سریال

سریال Game of Thrones از سوی شبکه HBO در آمریکا پخش شد و همچنین توسط دیگر تلویزیون های کابلی در دیگر کشور ها امتیاز پخش ان گرفته شده بود و برای مردم ان کشور ها پخش شده است. و ان پخش همزمان با پخش امریکا یا هفته ها یا ماه ها بعد بوده است. این سریال در کشور چین از شبکه ی CCTV پخش شده است.

 

از سال ۲۰۱۴ این سریال در کشور چین با سانسور های مختلفی برای سکانس های نامناسب و خشن رو به رو شد. این موضوع باعث شد که گله ی بینندگان چینی از موضوع اغاز شود. پخش سریال از شبکه ی پولی “Showcase” در استرالیا هم انجام شده است. شبکه های دیگری از جمله HBO Canada در کانادا و HBO Latin در آمریکای لاتین و SoHo و Prime در نیوزیلند و Sky Atlantic در انگلستان و ایرلند این سریال را پخش کرده اند.

 

در ۲۳ ژانویه ۲۰۱۵ دو قسمت پایانی فصل چهارم سریال در سینماهای IMAX در سرتاسر آمریکا به نمایش در آمد. سریال بازی تاج و تخت اولین سریال تلویزیونی است که با این فرمت به نمایش در آمده است. در روز اول اکران این دو قسمت موفق به فروش ۶۸۶ هزار دلاری و تا پایان هفته فروش ۱٫۸ میلیون دلاری را در آمریکا تجربه کرد.

 

نسخه خانگی

۱۰ قسمت فصل اول این سریال در قالب DVD و BluRay در ۶ مارچ ۲۰۱۲ به فروش رسید. این پکیج شامل سکانس های اضافه و پشت صحنه سریال هم میشد. اما سکانس های حذف شده در ان وجود نداشت به دلیل این که تقریبا تمام سکانس های فصل اول به نمایش در امده بود و سکانس حذف شده ای وجود نداشت. در هفته اول فروش این پکیج ۳۵۰۰۰۰ نسخه بفروش رسید. این باعث شد پرفروش ترین هفته سریال های HBO روی DVD رقم بخورد.

در نوامبر ۲۰۱۲ نسخه collector’s-edition box به فروش رسید. که در ان شاهد ترکیب ورژن های دی وی دی و بلوری فصل اول و همچنین قسمت اول فصل دوم و یک تصویر از اژدهای داخل سریال در این جعبه وجود داشته. پیشنهاد می شود موسیقی سریال بازی تاج و تخت را از دست ندهید.

 

در ۱۹ فبریه ۲۰۱۳ نسخه دی وی دی و بلوری فصل دوم این سریال برای فروش قرار گرفت. روز اول فروش رکورد را شکست و ۲۴۱۰۰۰ نسخه بفروش رسید و ۳۵۵۰۰۰ قسمت ان دانلود شد. فصل سوم سریال در فروشگاه Itunes استرالیایی برای فروش قرار گرفت و همزمان با ان در امریکا دی وی دی و بلوری ان در تاریخ ۱۸ فبریه ۲۰۱۴ برای فروش قرار گرفت. فصل چهارم در ۱۷ فبریه ۲۰۱۵ , فصل پنجم در ۱۵ مارچ ۲۰۱۶ , فصل ششم در ۱۵ نوامبر ۲۰۱۶ و فصل هفتم در ۱۲ دسامبر ۲۰۱۷ برای فروش قرار گرفت.

جلوه های ویژه

برای جلوه های ویژه زیادی که این سریال شامل می شد. مدیران سریال کمپانی برتانیایی BlueBolt و کمپانی ایرلندی Screen Scene را برای ساخت جلوه های ویژه فصل اول استخدام کردند. اکثر جلوه های ویژه ای که برای این سریال ساخته شده به صورت پروژه های ۲٫۵D بوده. قسمت پایانی فصل اول سریال برای داشتن جلوه های ویژه فوق العاده نامزد دریافت جایزه اسکار شد.

 

در فصل های بعد به دلیل این که جلوه های ویژه خیلی خاص تر شدند از جمله وجود موجودات و اتش و ابی که با CGI ساخته شده بودند. کمپانی آلمانی Pixomondo مدیریت جلوه های ویژه این سریال را بر عهده گرفت. و …